|
Obrona Wybrzeża 1939 r. Forum o Obronie Wybrzeża ma na celu skupienie w jednym miejscu jak największej ilości informacji o wszystkim co związane z LOW. Dzielenie się zdobytymi informacjami - a tym samym niesienie pomocy innym zainteresowanych tematem. |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Berlin
starszy strzelec
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 1577
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GdYnIa
|
Wysłany: Śro 16:11, 27 Wrz 2006 Temat postu: ROZKAZ WYKONANIA PLANU "PEKING" |
|
|
Ciekawostka...
ROZKAZ WYKONANIA PLANU "PEKING"
DOWÓDZTWO FLOTY
L. dz. 1000/spec.
Gdynia, dnia 26 sierpnia 1939 r. Dowódca Dywizjonu Kontrtorpedowców - do rąk własnych.
Zadanie, Dyon w składzie OORP "Błyskawica", "Grom" i "Burza" ma na specjalny rozkaz odejść do Anglii.
Wykonanie,
1. Dyon opuszcza wody terytorialne polskie z takim wyliczeniem, aby pomiędzy Bornholmem a Christianso być po zachodzie słońca.
2. Przed zbliżeniem się do Bornholmu - szybkość ekonomiczna. W razie zbliżenia się statków, samolotów lub okrętów pozorować ćwiczenia.
3. Po zapadnięciu zmroku ,większa szybkość, aby około Malmo przejść mniej więcej o północy.
4. Cel podnóży jeden z portów angielskich (wybór, zależnie od okoliczności powstawiany uznaniu Pana Komandora).
5. O ew. podjęciu działań wojennych dyon będzie powiadomiony sygnałem na falach krótkich - "Smok".
6. Od chwili opuszczenia bazy - całkowita gotowość bojowa.
7. Przed wypowiedzeniem wojny działać dopiero w razie wyraźniej agresji
przeciwnika (użycie broni, obraza bandery).
8. Po wypowiedzeniu wojny-w razie spotkania nieprzyjaciela od walki się nie uchylać. W razie spotkania sil przeważających - starać się oderwać od nieprzyjaciela. Po wyczerpaniu wszystkich środków wałki lub jeśli sytuacja stanie się trudna, należy dążyć do schronienia się w porcie neu tralnym, przede wszystkim szwedzkim, w ostateczności - w każdym innym, o ile powrót do bazy będzie niewykonalny. Jeżeli schronienie się w porcie zagranicznym jest niewykonalne - okręt zniszczyć. Po przybyciu do portu. zagranicznego - natychmiast zawiadomić poselstwo (ambasadę) i zameldować Szefowi Kierownictwa Marynarki Wojennej.
9. W razie uszkodzenia ciężko tylko jednego okrętu - pozostałe wykonują zasadnicze zadanie (podróż do Anglii), uszkodzony zaś postępuje, jak w drugim ustępie pkt 8. Jeżeli tylko jeden zachowa zdolność do walki - d-ca poweźmie decyzję na podstawie sytuacji, przy czym poza wykonaniem zasadniczego zadania i schronienia się do portu neutralnego, trzeba brać pod uwagę powrót do bazy.
10. W razie spotkania przeważających sił, z którymi od walki można się uchylić przez wykorzystanie przewagi szybkości - manewrować całym ze
społem, jak długo będzie można, a w ostateczności rozdzielić się na dwie
grupy, ktt. typu "Grom" i "Burza", którego dowódca otrzymuje wolny manewr i działa według własnego uznania, ale w myśl zasad wyłożonych w niniejszym rozkazie.
11. Rozkaz wykonać na sygnał,
,,nankin" (odkotwiczenie stosownie do punktu 1.)
"peking" (odkotwiczenie natychmiastowe, szybkość i trasę ustala dowódca zespołu, z tym że należy zachować dyskrecję i niebezpieczną część
drogi przebyć jak najprędzej
12. Do wybrzeża angielskiego zbliżać się w dzień, uprzedziwszy przed tym z odpowiedniej odległości Admiralicję Angielską lub dowódcę najbliższej bazy morskiej.
Odpis, Dowódca Floty
Sztab D-twa Floty (-) J. UNRUG kontradmirał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|